Pri nas bo rastla oka iz Andov

Letos sem glavna za vrt jaz, kar pomeni, da ga bomo morali tako kot lansko leto spet povečati za kakšnih 100m2. Samo zelenjavnega vrta brez sadovnjaka in ribeznjaka in borovničevega-jostinega-kosmuljinega-gojinega gaja imamo sedaj že dobrih 400 m2 za 4 osebe, tako da nam skoraj ni več treba v Kalčka. Kupimo samo še kakšen avokado in kakšen zavitek leče.

Trgovin vseh sort se res vsako leto bolj izogibam, tako zelo se jih, da mi na desni nogi z nogavice gledajo že vsi prsti🙂. In tudi za poletetje si bom morala končno omislit kaj novega, verjetno kakšno vintage zadevo v barvah sonca in zemlje.🙂

Trenutno sem v še bolj mizernem stanju kot navadno. Poleg skoraj neznosne utrujenosti je hudobna čarovnica nadme poslala še boleč zob. Ampak kako sem ji hvaležna, saj sem včeraj prav zaradi zoba sredi noči našla cel kup zanimivega branja, ki me je tako navdušilo, da ga delim še z vami. Na strani Permaculture, se lahko izgubljate med članki in zelenjem ure in ure, lahko pa tudi naročite revijo Permaculture v tiskani obliki ali v PDF-ju. Tukaj, na Green Shopping najdete še in še knjig o permakulturi, samozadostnosti, o eko vaseh, gradnji lesenih hiš in hišic in seveda sem tudi jaz našla knjigo zase: 101 Uses of Stinging Nettles, oziroma po naše 101 način uporabe navadne koprive, ki jo lahko, tako kot vse druge, dobite rabljene na Amazonu (UK) in tako privarčujete nekaj dreves in cekinov.

In potem še presenečenje za mojega očeta. Našla sem e-knjigo s podrobnimi navodili  in blog o izgradnji glinene peči. Lahko pa, da bomo vse skupaj malce poenostavili in bomo letos poleti, kar bomo kuhali, kuhali kar v velikem črnem loncu zunaj, na odprtem ognju.

Po dveh skodelicah koprivinega poparka pa se mi je na ekranu prikazalo odkritje iz Andov – oka (Oxalis Tuberosa). To so drobni gomolji, različnih barv – od bele, rumene, oranžne, rdeče in vijoločne, ki so čisto malo podobni krompirju, čeprav nimajo z njim nič skupnega, razen morda okusa, za katerega piše, da spominja na krompir z limonino omako. In tako se je danes oka z menoj grela na soncu. Pognala je zelene poganjke, ki so se vzpenjali po platnicah in se ovijali med stavki in črkami ter prerasli vse druge moje misli. Navkljub astronomski ceni gomoljčkov sem jih naročila. Če bi jih rad še kdo, jih najdete na Real Seeds. Sem pa na blogu Growing Oca prebrala, da je sicer oka popolnoma preprosta za gojenje, edini problem v našem podnebju (sploh tu, na Gorenjskem) so zgodnje slane. Za oko pa naj slane ne bi bilo vsaj do sredine novembra, saj se začno gomolji debeliti šele sredi oktobra, ko se dnevi že kar lepo skrajšajo. Zato smo se odločili, da jo bomo posadili pri mojih starih starših na morju.

Sedaj pa se grem dotaknit cvetkov, ki s svojim življenjem lepšajo in zdravijo svet.

Vsak od nas je cvet na velikem drevesu človeštva. Poskrbimo, da bomo tudi mi s svojimi mislimi, besedami in dejanji lepšali in zdravili svet.

This entry was posted in For Love of Our Planet, Garden of Eden and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Pri nas bo rastla oka iz Andov

  1. šuki says:

    Uf, sicer sem čisti zelenec pri vrtnarjenju. Poznam solato, korenje in repo. No mogoče še kaj. Ampak ta Oka semena se pa res slišijo zelo zanimivo. Sicer ne vem, kako se gomolji pripravijo, a vendar glede na tvoje, tu objavljene, recepte pa stvar skoraj zagotovo ne more izostat.
    Hrana pripravljena na svežem zraku in v naravni posodi mora biti pa sploh okusna.

    Joj kako so lepe slikce.

    Naj te čarovnice čim prej odčarajo in ponesejo med lepe in dišeče cvetke.

  2. Sabina says:

    O, koliko zanimivosti!!!! Poklikam…In kaj vse gojite?! In kolikooooo?! Zanimivo. Vabljivo. Prava paša za učke in za v usta!
    Tebi pa čim več prijetnih odkrivanj v miru, tišini in brez zobobolov!
    Čudovite cvetke!

  3. Flora says:

    Iiii, Tanja, ko preberem tvoje poste tu, sem fuuuullllll vesela zate, ker vem, da lahko energijo usmeriš spet v vrt.

  4. Rumi says:

    Ja kje si pa dobila fotko tega pravljičnega “garklca”? Se mi je prav milo storilo in misli so me ponesle v zgodnje otroštvo k moji babici in njenem garklcu. Kako varno sem se vedno počutila za prav takole leseno ograjco. Pa cvetki zimskega jasmina in nepozebnika! Tako drobni so, pa vendarle tako zelo opazni sredi zimske sivine.
    Za oko pa nisem še nikoli slišala. Saj nam jo boš pridno slikala, kajne in poročala o vaših izkušnjah z njo. Na vašem vrtu me vedno najbolj pritegne prav raznolikost kultur in že radovedno čakam na vaša letošnja presenečenja.
    Teli čarovnici, ki je uročila tvoj zob, bomo pa zagrozili s svedrom in jo bo prav hitro popihala daleč proč.
    Lepo se imej in naj ti pogled na te prve cvetke ogreje mrzle januarske dni.

  5. Zulejka says:

    Hej, kako si vzgojila goji grm? Jaz bi tudi vrt… no, goji jagode bi lahko posadila pri starših, za začetek… Ali celo na balkonu?:)

    • Tanja says:

      Hejhoj, Zulejka,

      sadike lahko zelo enostavno vzgojiš sama, samo na pridelek boš v tem primeru morala počakati nekaj let, zato je mogoče bolje, da kupiš že lepo razvite sadike (mi smo jih kupili v vrtariji Breskvar) in se že drugo leto posladkaš s prvimi jagodami. Pri domači vzgoji pa naredimo takole: goji jagode prerežemo, poberemo ven drobne peškice in jih spomladi posejemo v šotne lončke. Lončke postavimo na okensko polico in pazimo, da je zemlja vedno rahlo vlažna. Že v nekaj dneh bodo vzkalile drobne rastlinice. Ko so velike nekaj centimetrov, jih prepikiramo in v začetku maja jih lahko prenesemo na prosto. Prvo leto jih imamo v lončku, naslednje leto so pa že dovolj velike, da jih presadimo na vrt.
      To je to. Naj ti lepo uspevajo.🙂

  6. janez says:

    Veličasten, je očitno pravi izraz za vaš vrt. Ni da ni, sedaj pa še oka. Sem malo poklikal in zna biti kar zanimiva, čeprav draga kot žafran. Ne vem, če je ne bomo testirali tudi na Gorenjskem, seveda pokrito z zimsko tekstilno kopreno, če pa uživa v dolgi noči, pa lahko še kakšno temno folijo vržemo čez🙂 Pa še nekaj mi zaupaj, a ste vi cele dneve na vrtu?
    Jasmin je krasen in čeprav nam ARSO napoveduje sneg, kar čutim, da je pomlad tu! Drži se.

Leave a Reply

