Kvinoja z ohrovtom in avokadom

Evo, zima je že za nami. Rumeni cvetki vznikajo sem in tja med rjavo travo in dišijo po obljubah o toploti in po svežem nežnem zelenju. In če sem čisto tiho, čisto pri miru, že slišim neučakano cepetanje lapuha pod zemljo. In samo še malo pa bodo najtoplejša mesta v hiši zasedle rastlinice, ki se bodo potem spremenile v skuštrane paradižnike, jajčevce, paprike, čilije, bučke in kumare. In, o ti sreča, letos nam ne bo treba semen kupiti v Švici, saj v Jablani v BTC-ju obljubljajo tri polna stojala Demetra – eno pa že imajo. Letos bomo prvič poskusili tudi z amarantom in škrlatno koruzo, jaz pa si nadvse želim okusiti domačo sojo.

Po današnjem zajtrku pa me je prijelo, da bi na tisti ravnici na Kredarici, zasejala še kakšnega pol hektarčka kvinoje, saj ta najbolje uspeva na višini med 2500 in 4000 metri in nadvse rada ima revno zemljo, ki pa jo je povsod dovolj.

Mi, prestradani po dolgih mesecih črne redkve, dajkona in voščenk🙂, smo jo imeli kar za zajtrk – z ohrovtom, algami nori in avokadom. Očetu so se sprva alge za zajtrk zdele malce divje, a potem je bil navdušen, tako da nobenih skrbi – nori alg je tako malo, da dajo komaj zaznaven, čisto mil okus po morju, še vedno pa nas napolnijo s prepotrebnimi minerali.

Letos bo imelo tudi moje poletje, po osmih letih spet okus po morju pa tudi jesen, zima in prihodnja pomlad. Ko bom enkrat na obali delila malico z galebi, ko me bo martinček s tistimi svojimi plašnimi, a zvedavimi očkami gledal izza rožmarina, ko bom zjutraj šiiiik, šiiik,šiiik, v tišino pometala odpadle cetove bungenvilije in me bo zbujalo klop, klop, klop, klopotanje starega ribiškega čolna, ne bo več nikogar, ki bi me spravil nazaj v kočo kamniškega vrtinčarja. Južni kraji v meni vedno zbudijo volčjo lakoto po še južnejših, tako da se kar vidim kako se bom pri osemindevetdesetih, siva in slana, izkrcala na Antarktiki🙂 .

No, sedaj pa še recept za zajtrk ali pa na hitro pripravljeno kosilo, lahko tudi večerjo.

Za 3 osebe potrebujemo:

1 skodelico kvinoje

2 skodelici vode

1 zvrhano skodelico drobno sesekljanega ohrovta

2 žlici drobno natrganih nori alg

1 žlico bazilike (sveže ali pesta)

1 žlico limoninega soka

2 žlici oljčnega olja

1 žličko semen kumine

1 žličko rjave gorčice

1 žličko koriandra

sol

poper

Naredimo pa takole:

Kvinojo dobro operemo, dolijemo vodo, počakamo da zavre, posolimo, nato pa jo na majhnem ognju, z malo privzdignjeno pokrovko kuhamo toliko časa, da se čisto zmehča in vpije vso vodo. To je približno 20 minut. Medtem v ponvi na oljčnem olju, kumini, gorčici in koriandru zdušimo drobno nasekljan ohrovt in alge nori. Tik pred koncem dušenja dodamo baziliko, limonin sok, sol in poper. K ohrovtu stresemo kuhano kvinojo in dobro premešamo. Porazdelimo po skodelicah in dodamo še nekaj rezin avokada za dobre maščobe, beljakovine in lepo kožo.🙂

V osnovi je recept preplonkan od Genne, ki dobro je in veliko kuha na Choosing Raw. Jaz sem ohrovt in nori malo zdušila na začimbah, njeno zelenje pa je kar surovo. Kvas sem izpustila, ker ga ne maram.

Če ste prihodnji teden v službi, vam želim sveže glave s pomladnimi idejami, če pa ste na počitnicah vam želim dobro namazane smuči in potapljaške maske, ki se ne rosijo, ker je v morju komaj kaj bolj zoprnega, kot zarošene ribe🙂 .

This entry was posted in Veganski kotiček and tagged , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Kvinoja z ohrovtom in avokadom

  1. janez says:

    Prav uživam, ko berem tvoje iskrivo pisanje! Kaj ti to vse ne roji po glavi in kako enostavno in lepo to preliješ na papir. Še opisan zajtrk je izpod tvojega peresa prav spodoben, a ne obljubim, da ga bom testiral, saj mi alge za zajtrk nekako ne potegnejo. Mogoče, kdo ve, a zanesljivo brez alg.

  2. Zulejka says:

    Hihi, ful si zabavno napisala, recept pa je tudi izredno zanimiv! Sestavine pa tudi imam… aja, tale gorčica – je to “zenf” ali gorčična semena?

  3. Rumi says:

    Tanja, tvoje pisarije me vedno nasmejijo. Tvoji “recepti” so tako zabavni, tako drugačni, tako simpatično kombinirani z zarošenimi ribami in njivami na Kredarici, da res vzbudijo radovednost in človeka spravijo za štedilnik. No, ker smo že povečerjali in tudi kvinoje ni v naši shrambi, sem jo za začetek pogooglala in se navdušila nad njenimi sestavinami – 18% proteinov, vse esencialne aminokisline v idealnem razmerju za človeka, pa veliko železa, fosforja, magnezija in kalcija. Jutri jo pripravim za kosilo.

  4. Liam says:

    OMG, Tanja, you’re so funny!!! We’re sooo making this tomorrow. Hugs to you!

  5. Sabina says:

    Tanja, hvalaaaaaaa! Prva slik’ca me ni ravno prepričala v meni mikaven zajtrk:), ta druga pa zelo vabi na kosilo!
    Tako imenitno se bereš! In človeka kar pritegneš v druge dimenzije! In tole z morejm… Le naj uspe!!!
    Prijeten teden!

  6. Flora says:

    O, Tanja, kako fajn ti pišeš. Tvoji prispevki so blagodejni za telo in dušo. Res si prava mojstrica!

Leave a Reply

