Marčevski vrt in energija z gozdnega roba

Na našem vrtu je že vse živo. Vse raste in odganja, mi pa od navdušenja vzklikamo in ploskamo. Ven so že pokukale redkvice, berivka, špinača, grah, korenje in čebulček. Posejali pa smo tudi že rdečo peso, peteršilj, blitvo, stoletno čebulico, biserno čebulico in por ter posadili krompir, a ti se še skrivajo pod zemljo in potrpežljivo čakajo na dež.

Tako kot vsako leto, smo seveda tudi letos vrt nekoliko povečali, tako da ga imamo sedaj dovolj za samooskrbo ene manjše vasice🙂. Dodali smo še “predelek” s trajnicami, začimbnicami in zelišči.

Tudi v depandansi, ki je bila včasih moja, sedaj pa sem jo odstopila rastlinicam, so že vidni znaki življenja. Tam vzgajamo sadike paradižnikov (češnjevca Lylia, Kraljice svete Marte, Berner Rose in Zelene zebre), paprik  (rdeče Rosso d’Asti in oranžne Corno di Bue Giallo), jajčevcev (belega Patlidžana in belo vijoličnega  Listada de Gandia), čilijev ( jamajškega,  tajskega, jalapena in Anaheina) in andskih jagod. Odlično so nam vzklili rumeni jamajški čiliji, ki so noro pekoči, a zelo aromatični. Vzklila so tudi čisto vsa semena Zelene zebre in Berner Rose, malo slabše pa sta se odrezala Lylia in Sveta Marta, ki smo ju lani delili vsem po vrsti, tudi tistim, ki sploh niso dvignili roke. Letos pa kaže, da bomo iskali posvojitelje za paprike in jajčevce.

Zeleni in raste pa tudi vse po travnikih in gozdnih robovih. Mami, konec tedna se ji pridruži tudi oči, se samo še pase naokoli, popoldne pa se vrne s celimi vrečami divjačine, ki jo nato vkomponira v prav vsako jed, od tofuja, presnih juh, presnih polpet, solat, pa do kvinoje in seveda mojih zelenih sokov.

Ampak prav res, ko nekaj časa ješ divjo hrano, se ti začne poznati na počutju, saj imam celo jaz malo več energije. Tako da res pustite pri miru tisto plastiko in silikon po trgovinah, zelenjavni in sadni, pa avte v garaži in jo mahnite malo naokrog in si naberite hrano z veliko začetnico. Zastrupljeno telo vam bo hvaležno, duša pa vam bo predla kot maček na soncu.

This entry was posted in For Love of Our Planet and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Marčevski vrt in energija z gozdnega roba

  1. janez says:

    in meni že prede in jaz z njo, kar je slabo, saj mi ni jasno, kdaj bom lahko podelal vsa ta opravila, ki so očitno že za vami. Tudi sam imam na vrtu že marsikaj, a kaj ko imam vrt na takem mestu, da v bližini nimam vode in brez te pogoji za kalitev niso ne vem kaj. Za krompir, me skrbi, da sem ga vtaknil v zemljo sušit in ne kalit🙂

  2. Sabina says:

    Kako rajsko!!!! In imen za cel razred:).
    Že čakam v koloni za posvojitev in se veselim novih objav, slikic, receptov, zgodbic!
    p.s. Mi smo kadar smo prosti kot mladi zajčki:)
    Naj bodo dnevi na tvoji strani!

  3. tantula says:

    Ja ja, res imam mini kompleks, ko vidim kaj vse ste nasadili in nasejali, sicer sem pa ob izdatni pomoči sinov uspela ” naflancat” solato ros., “nasjat” pa tržaški radič, rukolo, kolerabo – podzemno in nadzemno, zeleno, por, peteršilj, korenje, grah je že ven pokukal ( me skrbi za slano, ki je napovedana), krompirja imamo ene tri vrste že nasajenega – pod plahto se že sili, polovico pa je odkritega, da bo bolj pozen, potem pa sem podtaknila še česen, ta rdečo in ta rumeno čebulo. Pese še nisem sejala, ker sem dobila informacijo, če se prezgodaj seje izgubi barvo- seveda ne vem, če je to res ( je pa res lansko leto bila bolj blond). Seveda pa izredno skrbno ravnam z vodi, vsa ki mi ostane od sprotnega pomivanja gre vrt, kajti suša je taka, da sploh ne vem če bo kaj zraslo. Kaj je že ta zadeva s temi belimi cvetki?

    • Tanja says:

      Ja tantula res ne vem zakaj bi imela kakšen kompleks, saj ste več kot pridno zastavili. Peso pa kar brez skrbi posej. Pri nas še nikoli ni pobledela, pa jo vsako leto kar zgodaj posejemo ampak le toliko za sprotno porabo. Tista drobna rastlinica z belimi cvetki je pa navadna zvezdica oziroma kurja črevca, kot ji pravijo tu okoli. Kar malo po gredicah poglej pa jo boš našla, saj je to plevel, ki ga je povsod dovolj. Je pa prav odlična za solato.

  4. Rumi says:

    Janez, prav imaš. Tudi jaz se bojim, da letos s krompirjem ne bo nič. Prvega smo posadili že konec februarja in to prav lepo nakaljenega pa ni o njem ne duha ne sluha. Še regrat je letos nekam suh in usnjat. Vse tako kaže, da že plačujemo za nespametno in pogoltno uničevanje narave.

Leave a Reply

